Założenie własnego sklepu obuwniczego wymaga przede wszystkim odpowiedniego biznes planu. Musimy wiedzieć, jakim budżetem dysponujemy i o ile trzeba będzie jeszcze go powiększyć. W tym celu musimy mieć już dość konkretny pomysł na profil przyszłego sklepu. Nie oszacujemy kosztów otwarcia lokalu, jeśli nie będziemy wiedzieć:
– kto ma być docelowym odbiorcą obuwia – kobiety, mężczyźni, dzieci,
– jaki typ obuwia ma znajdować się w ofercie sklepu – sportowe, eleganckie, codzienne, mieszane, markowe, z wyższej półki, na każdą kieszeń, itp.,
– w tym celu warto zrobić już wstępne rozeznanie w ofertach hurtowni lub producentów, złym pomysłem nie będą na tym etapie nawet pierwsze rozmowy z takimi firmami.
Od wyżej wymienionych czynników zależeć będzie optymalna wielkość lokalu, rodzaj wyposażenia i, oczywiście, koszty związane z zakupem towaru.
Koszty założenia sklepu z butami?
Oczywiście koszty związane z założeniem sklepu obejmą także inne dziedziny, m.in. zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, koszty zatrudnienia pracowników, wszelkie opłaty administracyjne oraz wydatki nieprzewidziane. Gdy uda się oszacować, ile pieniędzy pochłonie otwarcie sklepu obuwniczego, można pomyśleć nad kredytem i – jeśli jest taka możliwość – różnego rodzaju dotacjami.
Odpowiednie umeblowanie sklepu
Pamiętajmy o tym, że jednym z czynników mających duży wpływ na działanie firmy jest odpowiednie umeblowanie. Z jednej strony pozwala ono w sposób praktyczny zaprezentować klientom dostępne obuwie, z drugiej powinno być estetyczne, a w przypadku sklepu z butami dziecięcymi także kolorowe, z siedzeniami dostosowanymi do wieku klientów. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zakup mebli na wymiar, w projekcie których pomogą doświadczone i znające się na fachu osoby. Dobre meble z atrakcyjnym obuwiem to najlepszy klucz do sukcesu.